Uzayda yaşanan ilginç gelişmelere bir yenisi daha eklendi ve gezegen yutan bir yıldız keşfedildi.

1. Gezegen Yutan Yıldız Keşfedildi!

Gezegen Yutan Yıldız Keşfedildi!

Dünyada yaşanan gelişmeler kadar uzayda gerçekleşen olaylarda her zaman insanoğlunun ilgisini çekmiştir. Araştırmalarda ortaya çıkan bilgiler paylaşıldıkça gizemin parça parça çözüldüğünü söylemek mümkün. Konuyla ilgili son olarak gezegenleri yutan bir yıldızın haberi gündeme geldi.

Güneş ve onun çekiminin etkisinde kalan gezegenler ile beraber meydana gelen uzaydaki düzen gezegenlerin uydusu ve küçük gök cisimlerini de içerisinde barındırıyor. Yeni gezegenlerin keşfi de bilim dünyasını heyecanlandıran gelişmeler arasında yer alıyor. Haberimizin içeriğini de böyle bir konu oluşturuyor.

Uzayda keşfedilen bir yıldızın gezegenleri kendisine çekerek onları yuttuğu ortaya çıktı. Dünyadan 300 ışık yılı uzakta olduğu belirtilen yıldız güneşe olan benzerliğiyle dikkat çekti. Çevresinde bulunan gezegenleri yutan yıldız bilim dünyasını hareketlendirdi.

Yıldızla ilgili çalışma "Astronomy and Astrophysics" dergisinde yayınlandı ve güneşe neredeyse ikizi kadar benzediğinin altı çizildi. Bunun yanı sıra yıldızın 6 milyar yaşında olduğu tahmin ediliyor.

Bu durum dünyayı yakından ilgilendiriyor mu, gelecekte bir tehlike söz konusu mu gibi sorulara karşılık çalışmanın içerisinde yer alan uluslararası ekipten Chicago Üniversitesi Öğretim Üyesi Jacob Bean’dan açıklama geldi. Yakın gelecek için güneşin dünyayı içine çekeceğine anlamına gelmediğini söyleyen Bean, bu bilginin yıldız sistemleri hakkında önemli ipuçlarını içerdiğini, böylece yıldız sistemlerinin gezegen sistemleri için benzer etkilere sahip olabileceğinin görüldüğünü belirtti.

Güneşe benzerliği dikkat çeken yıldızın gezegenleri yutması hakkında çeşitli yorumlarda geldi. HIP 68468 yıldızının dünyanın üç katı büyüklüğe sahip olduğunu belirten araştırmacılar ısıya dayanıklı metallere sahip gezegenleri içine çekmesinden dolayı kendisiyle aynı yaşta olan başka bir gezegene oranla 4 kat daha fazla lityum içerdiğini açıkladı.

HIP 68468 yıldızına ait bir diğer önemli bilgide yörüngesinde bulunan gezegenlere yönelik oldu. Bir tanesi Neptün’den yüzde 50 oranında büyük olan, bir diğeri ise dünyadan üç kat büyük olan iki gezegenin yıldızın etrafında olduğu tespit edildi.

Güneşe olan uzaklıklarına göre sıralanan ve Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün isimleri verilen gezegenlerinde kendilerine ait uyduları bulunuyor. Yıllardır bilgimiz dahilinde olan sistem yapılan araştırmalarla daha da ilginç bir hale bürünüyor.

Kaynak:Sabah.com.tr